"Audiatur et altera pars." (Seneca)

2010. november 28., vasárnap

Aktuális - tél előtt

Az idén januárban túráztam a Mahócai kisvasút útvonalán. Szép túra volt. De volt és van is néhány dolog, amit nem értek és nem is fogok. Aki erdőbe megy miért nem tiszteli a természetet. Miért dobálja szét a szemetét? Ott töltődik fel a turista, tisztul ki a tüdeje, gyönyörködik a természetben. 
Hazafelé nem álhattam meg és elkezdtem szemetet szedni. Ortás-tetőtől nem messze találtam egy eldobott festékes vödröt és abba gyűjtöttem az eldobott sörös dobozokat, csipszes zacskókat, műanyag palackokat, üvegeket. Mire Chinoinhoz értem (kb. 2 km) már színültig volt a vödör.
Íme egy kis videó erről az akcióról:



Az erdő fohásza

Vándor, ki elhaladsz mellettem,
Ne emelj rám kezet!

Én vagyok tűzhelyek melege
hideg téli éjszakákon,
Én vagyok tornácod barátságos fedele,
melynek árnyékába menekülsz a tűző nap elől,
és gyümölcsöm oltja szomjadat.

Én vagyok a gerenda, mely házad tartja
És én vagyok az asztalod lapja,
az ágy, melyben fekszel,
a deszka, amelyből csónakod építed.

Én vagyok a házad ajtaja,
bölcsőd fája, koporsód fedele.
Vándor, ki elmész mellettem
hallgasd a kérésem:
NE BÁNTS!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése