"Audiatur et altera pars." (Seneca)

2014. január 10., péntek

Kemények vagyunk, mint a vídia

Szánalmas levél jelent meg Miskolc város polgármestere nevében a boon.hu-n. Sajnálom. Lehet, hogy nagy a nyomás, jönnek a választások, teljesíteni kell, meg miegymás. Na, de hol van a stílus? A polgármesteri titulus képvisel valamilyen értéket. Legalábbis városi polgárként ezt várom el. A polgármester orvos, az orvosok magukat a társadalom krémjének tartják. Ez a levél inkább lejáratja az embert és a városvezetőt.

Egykor az ország második legnagyobb városa volt Miskolc. Tekintélyt jelentett országosan is, ha mondott valamit a városvezető, ahogy manapság odafigyelnek országosan arra, amit Debrecen polgármestere mond. Szóval van hová felzárkózni. Profizmus, profi szakemberek, profi kommunikáció.

Ennek a nyílt levélnek a stílusa egy falusi kocsma szintje, amikor valaki odaszól a szomszéd asztalnál ülőhöz, hogy "mi van komám, nem bírod a piát"? A kocsmában visszaszólnak, de nem egy elegáns étteremben. Egy elit helyen ilyen nincs, ha pedig máshol beszólnak, akkor tudomást sem kell venni arról, hogy mit mond egy olyan ember, akivel nem ülünk le egy asztalhoz. Kazincbarcika beszól Miskolcnak és Miskolc erre visszaszól. Jesszusom, hol vagyunk?

Kérem és mi van az asszertív kommunikációval, ha már levelet írunk? Hááát, több profizmus jobb volna. Tisztelem és becsülöm a város polgármesterét, de ezen levél alapján a szánalom jut az eszembe.

Ha már a város szervezi a kocsonyafesztivált, vagy annak egy cége, akkor minden humán erőforrást, munkás kezet oda kellene tolni. 

Mi is a kocsonyafesztivál vagy hogyishívják kocsonyafarsang pontos neve? Nem is lehet tudni, mert még az ez ügyben nyilatkozók is összevissza használják. Egy nevet kellene használni, aztán a nép hogyan hívja az már kit érdekel, úgyis elnevezi valahogy. Mi a webcíme a rendezvénynek, ahol minden hasznos infót meg lehet találni róla, van infovonal, etc.? A program fent van-e a világhálón, lehet-e már látni rajta? Nem kell több milliós pazarlós honlap. Olyan kell, amin már ott van a program. A programot egy hét alatt le lehet szervezni! Egy rendezvény honlapját egy hét alatt össze lehet rakni. A hirdetéseket, óriásplakátot is össze lehet állítani egy hét alatt. Tehát egy profi csapat, ha rendelkezésre áll a pénz három hét alatt megszervez mindent. Nem nyílt leveleket kell írni hanem a városban és az országban kellene hirdetni, ez a fontos. Pozitív üzenetek kellenének nap mint nap. De egyetlen egy provokációra sem kellene válaszolni innentől! A tények, a tettek százszor többet jelentenek, mint az üres szavak. És ne felejtsük el a magyar szólást sem: "aki magyarázkodik az többnyire csak kifogásokat keres." 
Mert, ha nem lesz kommunikálva a rendezvény, nem lesznek idelátogató turisták és a városlakók sem veszik majd komolyan. Na akkor lesz igazán égés. Márpedig a korábbi években találkozási pont volt a kocsonyafesztivál. Sokan jöttek haza az ország más részein lakó egykori miskolciak, illetve azok családja, barátai. 

Persze nem mindegy, hogy ki fizeti a révészt, mert a korábbi évek pazarlásait semelyik adózó sem fizetné szívesen. Igen, az is egy döntés, hogy kinek szervezik, a választók családjának, vagy egy szűkebb csoportnak, az adófizetők családjának?

Mégis mi kellene? Megfizethető és finom ételek, italok, jó programok, profizmus.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése