"Audiatur et altera pars." (Seneca)

2010. december 19., vasárnap

smog alert - Free public transport in Miskolc

Pénteken már rossz volt a levegő a városban, a légszennyezettségi határértéket meghaladta a szennyező anyagok mért koncentrációja. Miskolcon elrendelték a szmogriadót. Arra kérték a lakosságot, hogy ne fűtsenek fával és szénnel, valamint ha lehet ne járjanak személykocsival. A személykocsi alternatívájaként ingyenessé tették a tömegközlekedést a városban. Na ez igen. 

Hallottam a hírt és 3 év óta ismét buszra szálltam. Na jó mindössze csak egy oda-vissza út alkalmával. De akkor is igyekeztem én is jó példával hozzájárulni a közösség dolgaihoz.

Reggel, amikor kinéztem tekintélyt parancsoló hideget mutatott a kinti hőmérő. Minusz 12 fok Celziusz az már tényleg hideg. Az idén először van ilyen időjárás. Tegnap is csak egy rövid másfél órás edzést tartottam a hőmérséklet sem lehetett -7 alatt. Ma már az orrom összefagyott, nem is mentem el futni.  Helyette havat lapátoltam, meg mákot daráltam a karácsonyi bejglihez. Az is megteszi.

Szeretem a telet, mert az emberek tűrőképességét próbára teszi. Nagy hidegek, sok hó, ilyenkor másra összpontosít az ember, mint nyáron.

Nemsokára itt a Karácsony. Már nagyon várom. Vége lesz ennek a nagyon hajtós évnek. Egy hét szabadság. Jaj de jó. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése